Om GK

Grønt kvinnenettverk (GK) er et åpent nettverk for alle medlemmer i Miljøpartiet De Grønne. Formålet til GK er å med demokratiske virkemidler fjerne kjønnsdiskriminering, rasisme og heteronormativitet. Alle uavhengig av kjønn, er velkomne til å delta i nettverkets aktiviteter

GK har et styre som velges for ett år av gangen, med unntak av leder og nestleder, som velges for toårsperioder. Her kan du se hvem som sitter i styret i Grønt kvinnenettverk.

Vi ønsker å ha god kontakt med medlemmer ute i fylkene slik at vi kan gjøre en god jobb. Alle fylkeslag i MDG er oppfordret til å velge en regional GK-kontakt, som kan bidra til å arrangere GK-samlinger lokalt, eller ta initiativ til å markere 8. mars og ellers jobbe med likestillingsspørsmål i sin region.

Hva jobber Grønt kvinnenettverk med?

Som kvinnenettverk arbeider GK for å rekruttere, skolere og engasjere kvinner til politisk arbeid i De Grønne. Vi ønsker å være et parti med mangfold og oppfordrer til politisk engasjement uavhengig av kjønn, kjønnsidentitet, etnisk/kulturell bakgrunn, alder eller funksjonsevne. Derfor jobber vi med å skape inkluderende møteplasser (både fysisk og digitalt) for å diskutere likestillingspolitiske saker og spørsmål. Følg med på vår Facebookside for informasjon om arrangementer!

GK ønsker å sette kvinnepolitiske saker på dagsorden og vil bidra til at De Grønne er en viktig stemme for likestilling og likeverd i samfunnet. Derfor bidrar også GK inn i partiets politiske prosesser, for eksempel ved å gi innspill til partiprogrammet, og vi jobber for å kommunisere partiets feministiske politikk utad.

Send oss gjerne en e-post på gk@mdg.no hvis du lurer på noe, har lyst til å engasjere deg eller har forslag til hvordan vi kan jobbe med feminisme og likestilling i MDG!